sobota, 25 października 2014

DOOM Patrol Ostatniej Godziny

W najbliższy poniedziałek w tygodniku Polska Niepodległa ukaże się ostatni odcinek pasków komiksowych R.O.T.A. XXI. Jeszcze nie tak dawno dla Czas na Komiks mówiłem, że seria będzie kontynuowana po crossover z czwartą częścią Jana Hardego... ale w wywiadach nie mówię wszystkiego, bo wszystkiego nie wiem.



Komiks zostaje zdjęty z powodu zmian w gazecie. Dostałem ofertę dalszej współpracy, jeśli komiks będzie się odnosił do bieżących wydarzeń społeczno – politycznych. Do takowych odnosił się co tydzień, więc prawdopodobnie chodziło o kwestie „ideologiczne”. Ewangelizacja nie jest w modzie, bo jest w odwróceniu od świata. Inna rzecz, nie mogłem przyjąć przedłużenia oferty współpracy w innej formie z powodów opisanych w kilku ostatnich postach (Vera Icon i Moment Krucjalny).

Prawdopodobnie za bardzo wszedłem w kwestie sposobów mediów w podkręcaniu konfliktu miedzy lewactwem, kawiorową lewicą, prawicą i innymi (komiks z raportem oddziału S.O.W.A. w całości ukaże się w zbiorku ROTA XXI #2). Do tego dochodzą Robotnicy Ostatniej Godziny, którzy są bardzo niewygodni zarówno dla rewolucjonistów jak i tradycjonalistów... w sumie dla prawie wszystkich. To taki nielewacki, Boży, jedną godzinę przed-DOOM PATROL.



Fajna sprawa, że ostatnia część ROTY w piękny sposób domyka całość opowieści.
W ostatni czwartek wiedziałem, że potencjał komiksu w tej formie się wyczerpał - co miałem powiedzieć to powiedziałem. Wolta w komiksie, trochę poza moją świadomością, ale się dokonała. Nie wiedziałem, co mam zrobić do następnej gazety. A było już kilka minut po północy. Komiks do oddania do południa dnia następnego. Lepiej, żeby nie było za dużo czytania, bo nie było możliwości korekty... Pomodliłem się, siadłem do biurka... i wpadłem na pomysł zrobienia niemego komiksu o Wszystkich Świętych.

Wcześniej na spotkaniu wspólnotowym usłyszałem, że „jak się gra to się ma”. W sensie, jak się jest „Bożym wariatem”, to się idzie na siłowanie ze światem. A ten nie lubi wolty, więc z całych sił ją wypiera. Jakoś to do mnie trafiło.
Następnego dnia informację o zdjęciu ROTY przyjąłem nie tyle z uśmiechem, co z radością.

Misja wykonana!

Ostatni pasek ROTY dla materialistów będzie definitywnym końcem, dla wierzących – początkiem nowej drogi. Wszystkim Wam bardzo serdecznie życzę tej drugiej postawy. Jest fajniejsza.



Komiks ROTA XXI #2 w przedsprzedaży jest dostępny w sklepie Jana Hardego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz